Sunday, June 13, 2010

APA PENDAPAT ANDA???

PATUH IBU BELI NOMBOR

Oleh AHMAD SHAHRUL NIZAM MUHAMMAD
HARIAN METRO
2010/06/13

PUTRAJAYA: Bimbang dilabel anak derhaka mendorong seorang gadis sunti berusia 15 tahun menebalkan muka ke sebuah premis perjudian haram di Shah Alam, dekat sini, bagi membeli nombor ekor dan tikam kuda yang dipesan ibunya dipercayai tahi judi, kelmarin.


Sebelum itu gadis terbabit yang tidak menyedari kehadiran penguat kuasa Jais dikatakan berpura-pura mahu membeli barang di premis itu yang turut menjual barangan runcit sebelum menegur ‘penjaga’ kedai untuk membeli nombor ekor atau kuda dipesan ibunya dengan harga RM2 setiap satu, kira-kira jam 6 petang.


Tembelang si ibu terbongkar apabila anaknya mendakwa beberapa kali ke premis itu untuk membeli nombor ekor dan tikam judi diminta ibu yang tinggal berdekatan.Pengarah Jais, Datuk Mohamed Khusrin Munawi berkata, penguat kuasa Jais kemudian ke rumah gadis terbabit dan bersemuka dengan ibunya yang bermati-matian menafikan menyuruh anaknya membeli nombor ekor terbabit.


“Penipuan suri rumah itu terbongkar apabila kakak gadis itu yang kebetulan ada di rumah menyuarakan rasa kurang senang kerana adiknya lambat pulang dari kedai dan mendapati dia membeli nombor ekor dan tikam kuda,” katanya.

2 comments:

Unknown said...

Subhanallah, berani buat...beranilah tanggung!

Ida Sazarina said...

aik!!!
mcm ni punye mak pon ade ke?
aishhh~~ :P