Monday, October 25, 2010

AKHIRNYA...

SALAM PAGI ISNIN...Salam penuh keceriaan.
Sadis betul tajuk di atas tu kan...
Apakah kaitan dengan tajuk tu????

Sebelum ni mummy pernah buat N3 pasal
impian mummy untuk memiliki Iphone 4. Berangan
bukan main lagi...siang dan malam.
Namun impian tinggal impian bila
Iphone4 yang diimpikan dah jadi Blackberry Bold pula.
Memandangkan ramai rakan-rakan ofis pakai
blackberry so mummy terpaksalah pakai blackberry jugak.
Semuanya sebab nak dapatkan blackberry massenger.
Satu kemudahan yang tersedia dalam blackberry.
So selamat tinggal Iphone4...

Inilah dia blackberry mummy...warna putih.
Sayang sekali takde warna pink...



Friday, October 15, 2010

DIGI PLAN UTK DAPATKAN IPHONE 4

Salam pagi jumaat.
Semoga ceria selalu.

Hari ni mummy nak cerita pasal iklan nuffnang yang terpapar
kat blog mummy hari ni. Buka-buka blog hari ni keluarlah iklan Digi ni.
Sungguh menggoda betullah.


Mummy belek satu persatu iklan tu.
Menarik memang tertarik.


Kalau mummy tak kuat iman mau g serbu
digi center ni. Sabor jelah kan...

Nasib baik kat Shah Alam takde dalam senarai.
Kalau ada mesti dah pergi ni...

Sesiapa yang berminat pergilah serbu Digi center ye...
mummy tak cukup budget lagi...
Lagipun target mummy tahun depan baru nak
pakai iphone4 ni. So sekarang ni tengah mengembungkan
poket dulu.


Akhir sekali jangan lupa doakan semoga mummy berjaya
mendapatkan target mummy ni ye. Semoga doa kawan-kawan
akan melimpahkan rezeki buat mummy.
Amin.




Thursday, October 14, 2010

Terkejut...

Kejadian yang tidak diingini telah berlaku di rumah yang baru
mummy duduki selama 2 tahun.
Selama ini mummy hanya mendengar berita seperti ini
hanya dalam berita TV sahaja namum hari ini ianya berlaku
pada diri mummy sendiri.
Kejadian di mana tile yang dipasang meletup.

Rekahan atau gelembung yang hanya menunggu masa
sahaja untuk jatuh.

Kelihatan simen yang berlubang-lubang ketika pemasangan.

Serpihan-serpihan tile yang jatuh. Masa ni mummy baru je balik
kerja. Bunyi masyaallah punya kuat. Ingatkan ada barang-barang
yang jatuh...nasib baik masa ni bilik air ni tidak digunakan...

Tu dia bekas tile yang meletup dan jatuh tu. Betul-betul kat
pintu masuk bilik air ni. Kawan-kawan dia tu pun
tunggu masa je untuk jatuh.
Rumah mummy ni tarikh defect dah tamat tapi mummy cuba juga
buat surat laporan pada PKNS. Harap-harap mereka prihatin.
Masalah macam ni sering berlaku andai kerja-kerja pemantauan tidak
dijalankan dengan sebaiknya.
Buat masa ni bilik air ni tidak digunakan. Tunggu pihak
PKNS datang tengok dulu. Andai surat yang mummy buat itu
tidak dilayan...mummy tidak akan teragak-agak untuk membuat
laporan ke bahagian kepenggunaan.
Adehhh...emo...betul mummy hari ni...




Tuesday, October 12, 2010

MUMMY MENGIDAM LAGI....




Memang mummy tengah mengidam sekarang ni...
mengidam sangat-sangat...
siang malam asyik teringat je...
apa yang mummy idamkan...

Sapalah boleh tolong mummy ni...
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
nak tau apa yang mummy idamkan tu???
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
V







Itulah dia yang mummy idamkan....
Iphone 4.
Bilalah akan dapat ni...
target mesti dapat sebelum tahun depan.....




Monday, October 11, 2010

DETIK TERINDAH

Gambar dari nabil potter.

Mummy suka sangat-sangat gambar ni.




Wednesday, October 6, 2010

GAMBAR-GAMBAR SEJARAH KAABAH

Gambar – gambar jarang dapat dilihat berkenaan Kaabah


Antara sulaman di Qiswah (Bidai) Kaabah


Pulley Zam Zam ini digunakan sejak kurun ke 40 Hijrah diperbuat dari tembaga

Pintu Utama Kaabah

Pintu di Masjid Nabawi pada Zaman Khalifah Uthman r.a


Pintu dan tiang lama Masjidil Haram


Penutup Maqam Nabi Ibrahim


“Mizab Kaabah” dibuat dari kayu yang dicelup emas digunakan pada tahun 1273hijrah


Mimbar khutbah yg digunakan sejak tahun 1240 hijrah di Masjidil Haram

Khat pada dinding Masjidil Haram berhampiran telaga zam-zam di nukil pada tahun 1299 hijrah


Keratan Qiswah (Bidai) luar yg menutupi Kaabah


Frame Hajarul Aswad di zaman Khalifah Uthman r.a


Cincin tembaga yang memegang Qiswah (bidai kain) kaabah


Contoh asas binaan Kaabah yang dibina semula pada tahun 65 hijrah


(Qiswah) Bidai pintu Kaabah


(Sitarah) Bidai merah didalam Kaabah


(Sitarah) Bidai hijau didalam Kaabah


Tolongla klik yer...sana tu...

Follow my Instagram

About Me

Followers

 

Blog Template by YummyLolly.com