Friday, May 11, 2012

Pesta Durian AKA Durian Runtuh

Semlam mummy terpegun sejenak bila..
Si Abang : Mummy boleh abang tanya?
Mummy : Boleh, tanya jelah
Si Abang bertanya : Mummy durian runtuh tu...maknanya masa tu durian ada banyak ke?
Mummy : erk...(dalam hati) itu pulak soalannya ye..
So mummy pun terpaksalah menjawabnya bal..bla...bla...

( Sekarang ni kan tiap-tiap malam berita duk sebut pasal durian runtuh,
rupa-rupanya anak mummy pun prihatin juga tentang tu
Anyway tahniah buat orang-orang felda yang telah mendapat durian runtuh tu ye...
gunakanlah apa yang dapat tu dengan berhemah. Dah join saham tu
janganlah sibuk nak jual je...dengarlah nasihat PM kita dan juga pakar-pakar dalam
bidang ni. Banyak sangat berita yang kita dengar tentang ni...
bagi mummy senang je...kepada orang-orang yang seangkatan dengan mummy la ye
kalo dah ekonomi rumahtangga sendiri pun masih tunggang-langgang tak
payahlah nak campur tentang ekonomi negara pula. Bagilah tugas tu pada
orang-orang yang lebih arif...bukankeh itu lebih baik..)

just my 2cent



Post a Comment