Sunday, November 18, 2012

Masak-masak Hari Sabtu

Ambil ilham resepi ni dari Blog The Writers Cooking salah seorang
peserta Masterchef Malaysia...mummy suka sangat berkunjung ke blog ni...
boleh dapat bermacam-macam resepi. 

Resepi asal dalam blog TWC ni namanya
Roasted Chicken Tyhme & Bbq.
Nak tengok resepi asal silalah ke blog TWC ye.
Yang mummy masak ni setelah mummy ringkaskan resepi tersebut
supaya jadi cepat dan memenuhi bahan-bahan yang ada dirumah.
Sudah tentulah ada kelainan rasa kut...hehehe

Antara bahan-bahan yang ada.... 

Ayam yang telah diperap menggunakan sos bbq, lada hitam, lada putih, thyme dan
garam... 

Tak pakai oven pn...just pakai pemanggang ajaib dari syarikat menang...(iklan ke ni????)
 Versi orang malas main letak2 je atas ayam tu...


Dan akhirnya taraaaaa...hasil ilham dari TWC....
Mummy tak pandai nak amik gambar cantik-cantik...
Tengok blog orang lain siap ada prop bagai...
tapi mummy tetap macam ni...
Refer resepi sebenar di TWC ye....
pasti terangkat punyer..

1 comments:

nik ros said...

sedap nyer.

nak gak beli pemanggang ajaib ni.mcm best jea

Followers

Tolongla klik yer...sana tu...

Instagram
 

Blog Template by YummyLolly.com