Wednesday, July 7, 2010

PENJELASAN AIZAT TENTANG GOSIP PERPISAHAN DENGAN LIYANA JASMAY



MEMANG selama ini mereka tidak pernah membuat sebarang pengakuan secara rasmi. Tidak ada sebarang komen atau penjelasan apabila salah seorang daripada mereka ditanya mengenai status hubungan mesra itu.

Aizat Amdan dan Liyana Jasmay lebih selesa mengunci mulut. Tindakan itu membuatkan ramai orang meneka dan tidak kurang yang berpendapat mereka sebenarnya sedang bercinta. Rapat, Aizat dan Liyana juga sering dilihat bersama tidak kira pada acara hiburan skala kecil atau besar.

Jadi, walaupun tiada pengakuan, mereka secara tidak rasmi sudah dilabelkan sebagai pasangan kekasih. Sama padan dari ukuran usia, karier dan status keluarga, mereka dilihat amat serasi.

Namun, sebelum mereka sempat mengumumkan atau mengesahkan status mereka, ada khabar angin yang menyatakan mereka sudah berpisah.

Jika mereka tidak pernah bersama, bagaimana pula khabar angin itu boleh timbul? Mengapa pula ada pihak yang menimbulkan isu perpisahan mereka? Aizat yang ditemui semasa menjalankan penggambaran klip video lagu Erti Hari Ini di studio ntv7, Glenmarie membuka cerita.

"Orang ramai sudah salah anggap mengenai hubungan kami. Seperti yang diketahui ramai, kami tidak pernah mengumumkan secara rasmi mengenai status hubungan kami menerusi mana-mana medium media.

"Jadi semua berita mengenai percintaan dan perpisahan ini adalah satu salah faham. Jauh sekali jika ada orang mengaitkan Pasha Ungu sebagai pihak ketiga," jelas Aizat.

Aizat sedar ramai orang yang menganggap mereka merupakan pasangan kekasih kerana keakraban mereka sering menjadi laporan media. "Rasanya saya dan Liyana mula rapat semasa saya terlibat dalam pembikinan albumnya.

"Selepas itu, kami sering lepak bersama dan menjadi kawan baik. Dari situ juga orang melihat kami rapat dan salah faham. Sekarang kami masih berhubung seperti biasa dan tidak ada timbul sebarang masalah seperti yang dikatakan orang."

Jelas Aizat lagi, dia sendiri tidak tahu bagaimana berita perpisahan itu boleh timbul. Dia dan Liyana juga tidak memandang berita itu satu masalah kerana hanya mengambilnya sebagai salah satu lagi gosip.

Malah Aizat berasa pelik mengapa khabar angin itu turut melibatkan ahli keluarga mereka. "Ramai orang buat cerita selepas melihat kami rapat. Seperti status yang ditulis dalam laman sosial Facebook, ada kalanya kita mahu menyampaikan mesej berlainan.

"Tapi ia memberikan mesej berlainan kepada orang berbeza. Jadi apabila ada berita mengenai kemesraan kami ditulis, ramai orang mula mempunyai tanggapan tersendiri. Keluarga kami berdua juga tidak mempunyai sebarang masalah."

Berasa gembira dengan hidupnya sekarang apabila mendapat sokongan padu daripada keluarga dan rakan-rakannya, ayah Aizat sebelum ini ada menyatakan bahawa dia tidak boleh berkahwin sehingga usianya mencecah 30 tahun.


TIADA perubahan. Aizat dan Liyana masih meneruskan hubungan seperti sediakala.


Tahu ayahnya menyalurkan maksud tersirat, Aizat mengaku dirinya ada mencari teman wanita. Cuma agenda itu bukan keutamaan dia sekarang. "Memang saya ada mencari teman wanita tetapi tidaklah terlalu terdesak.

"Seperti apa yang dikatakan oleh ayah, dia mahu saya berkahwin hanya pada usia 30 tahun. saya faham ayah bukannya bermaksud dari segi nombor. Dia mahu saya stabil dari segi mental serta kewangan dahulu. Namun, soal jodoh itu sukar untuk diramal," tambahnya lagi.


ALBUM baru bukti kesinambungan karier muzik Aizat.


SUMBER DARI KOSMO ONLINE.

TAK MENGAPALAH DIK...MASING-MASING PUN MUDA LAGI. PERJALANAN KARIER PUN MASIH JAUH LAGI...CINTAN CINTUN TU LETAK TEPI DULU LA....

APA-APAPUN TETAP MINAT LAGU-LAGU IZAT...YEEEAAHHH



2 comments:

Ida Sazarina said...

xpayah la cintan cintun lg..
karier baru nak naik..
kang xpasal2 sbb gosip2, n cintan cintun ni karier drop..
huhuhu~~

suhaisweet said...

Visiting here in ur cool blog...nice..This is 'special'for u friend. Don’t Miss it!